Concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante

În temeiul prevederilor art. II din Legea nr. 203/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID 19, PRIMĂRIA MUNICIPIULUI MEDGIDIA organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcţii publice de execuţie vacante, respectiv:

 

  • 1 post: CONSILIER JURIDIC ( CLASA I, GRAD PROFESIONAL ASISTENT), BIROUL JURIDIC, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore pe săptămână;

 

  • 1 post: CONSILIER ( CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR), COMPARTIMENT TEHNIC-INVESTIȚII, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore pe săptămână;

 

  • 1 post: CONSILIER ( CLASA I, GRAD PROFESIONAL DEBUTANT), COMPARTIMENT TEHNIC-INVESTIȚII, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore pe săptămână;

 

Desfășurarea concursului:

Proba scrisă în data de 11.04.2022, ora 11.00.

Interviul – data și ora vor fi anunţate odată cu afişarea rezultatelor la proba scrisă, conform art. 56 alin.(2) din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.

Locul organizării probei scrise: sediul Primăriei Municipiului Medgidia, str. Decebal nr. 35.

Dosarele de înscriere se depun, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului, la sediul instituţiei, din str. Decebal nr. 35, în perioada 11.03.2022 – 30.03.2022, inclusiv.

Selecția dosarelor de concurs are loc în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor, respectiv în perioada 31.03.2021–06.04.2022 și rezultatul acesteia se va afișa la sediul și pe pagina de internet a instituției.

Relaţii suplimentare la secretarul comisiei de concurs, coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs: doamna Lazăr Marioara, consilier principal – Serviciul Resurse Umane SSM, adresă   e-mail resurse-umane@primaria-medgidia.ro, tel.0241/812300.

 

CONDIŢII DE PARTICIPARE LA CONCURSUL DE RECRUTARE PENTRU OCUPAREA FUNCŢIILOR PUBLICE DE EXECUŢIE VACANTE

CONSILIER JURIDIC (ID 386072, CLASA I, GRAD PROFESIONAL ASISTENT), BIROUL JURIDIC :

– perioada de ocupare: nedeterminată, cu normă întreagă;

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute la art. 465 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu excepția condiției de atestare a stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică;

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Științe Juridice.

– vechime în specialitatea studiilor: minimum 1 an, conform art.468 alin.(1) lit.a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ.

 

CONSILIER (ID 386053, CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR) COMPARTIMENT TEHNIC INVESTIȚII:

– perioada de ocupare: nedeterminată, cu normă întreagă;

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute la art. 465 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu excepția condiției de atestare a stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică;

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Inginerie Civilă.

– vechime în specialitatea studiilor: minimum 7 ani, conform art.468 alin.(1) lit.c) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ.

 

CONSILIER (ID 386054, CLASA I, GRAD PROFESIONAL DEBUTANT), COMPARTIMENT TEHNIC INVESTIȚII :

– perioada de ocupare: nedeterminată, cu normă întreagă;

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute la art. 465 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu excepția condiției de atestare a stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică;

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Inginerie Civilă.

– fără vechime în specialitatea studiilor.

 

ACTE NECESARE ÎNSCRIERII LA CONCURSUL DE RECRUTARE PENTRU OCUPAREA FUNCŢIILOR PUBLICE DE EXECUŢIE VACANTE

  1. formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 611/2008; Formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 se pune la dispoziție candidaților, din oficiu, prin publicare pe pagina de internet în format deschis, editabil, în cadrul secțiunii dedicate publicității concursului, precum și la sediul instituției, Serviciul Resurse Umane, în format letric;
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  3. copia actului de identitate;
  4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei; Adeverințele care au alt format decât cel prevăzut în anexa nr. 2D din H.G. nr. 611/2008, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului; Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
  7. cazierul judiciar; Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Actele mai sus menționate, se prezintă în copii legalizate sau copii însoțite de documente originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

 

CONSILIER JURIDIC ( CLASA I, GRAD PROFESIONAL ASISTENT), BIROUL JURIDIC:

BIBLIOGRAFIE

  1. Constituţia României, republicată, integral;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările  şi completările ulterioare, integral;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  5. Codul de Procedură Civilă, integral;
  6. Codul Civil, integral;
  7. Legea nr.514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic, integral;
  8. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, integral;
  9. Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, integral;
  10. Legea 98/2016 a achizițiilor publice, integral;

 

Tematica:

  1. reglementări privind funcţia publică;
  2. reglementări privind administraţia publică;
  3. reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminarea;
  4. reglementări privind activitatea juridică.

 

*)Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susţinerii concursului inclusiv republicările, modificările şi completările acestora.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI

  • Asigură consultanță juridică, asistență și reprezentare a Unității Administrativ Teritoriale Medgidia la toate instanțele judecătorești, de toate gradele, la organele de urmărire penală, precum și la autoritățile și organele administrative cu atribuții jurisdicționale;
  • Întocmește adrese către Judecătorie, Poliție și alte instituții cu care colaborează în vederea soluționării problemelor juridice din zona de responsabilitate;
  • Întocmește și avizează de legalitate referate, rapoarte și alte materiale supuse analizei Consiliului Local Medgidia sau Primarului Municipiului Medgidia, în vederea adoptării hotărârilor sau a emiterii dispozițiilor;
  • Asigură sprijin juridic în cadrul procedurilor de achiziție publică pentru bunuri, servicii și lucrări conform legii, inclusiv avizare contracte și note justificative și întocmire contracte;
  • Asigură sprijin juridic Direcției de Gestionare a Domeniului Public și Privat în vederea redactării de contracte de închiriere/concesiune etc., ca urmare a adoptării de către Consiliul Local Medgidia a unei Hotărâri în acest sens;
  • Participă la expertize și cercetări la fața locului, dispuse de instanțele de judecată/CLM și Primarul municipiului Medgidia;
  • Participă în calitate de membru în cadrul comisiilor de licitații de UAT Medgidia având ca obiect achiziționări de lucrări, bunuri sau servicii, închirieri, concesionări, colaborări etc;
  • Acordă consultanță juridică compartimentelor, serviciilor și birourilor din cadrul Primăriei municipiului Medgidia/cetățenilor, după caz;
  • Reprezintă Unitatea Administrativ Teritoriale Medgidia la toate instanțele judecătorești, de toate gradele, la organele de urmărire penală, precum și autoritățile și organele administrative cu atribuții jurisdicționale în litigiile având ca parte Municipiul Medgidia, Primarul municipiului Medgidia, Consiliul Local Medgidia, Comisiile din cadrul UAT Medgidia indiferent de obiectul cauzei;
  • Îndeplinește orice alte sarcini prevăzute de lege sau dispuse de conducere, în legătură cu domeniul de activitate;
  • Propune măsuri pentru raționalizarea activității din birou, simplificând evidența și sporirea operativității în furnizarea informațiilor specifice;
  • Răspunde de respectarea normelor de conduită și deontologie în raporturile cu terții;
  • Păstrează confidențialitatea datelor și informațiilor care, potrivit legii, constituie secret de serviciu și/sau nu pot fi furnizate terților;
  • Rezolvă corespondența repartizată de șeful ierarhic;
  • Înlocuiește la plecarea în concediu sau atunci când este nevoie pe șeful biroului juridic și personalul nominalizat de șeful ierarhic;
  • Conlucrează cu alte servicii de specialitate din instituție pentru a obține sprijinul necesar în rezolvarea problemelor specifice, care au conexiuni cu activitatea acestora;
  • Inițiază și propune spre aprobarea Consiliului Local proiecte de hotărâri la nivel de Birou Juridic;
  • Manifestă onestitate și confidență față de persoanele din exterior și interior cu care intră în contact;
  • Întocmește răspunsuri adreselor judecătorești referitoare la aplicarea Legii fondului funciar în vederea soluționării unor litigii;
  • Urmărește evidența proceselor și  litigiilor în care unitatea este parte și urmărește obținerea titlurilor executorii pentru creanțele instituției;
  • Urmărește apariția actelor normative și informează conducerea Primăriei  asupra atribuțiilor ce decurg din acestea;
  • Răspunde de raportări lunare, trimestriale și anuale legate de problemele juridice;
  • Rezolvă problemele curente ale serviciului, precum și sarcinile primite sau ivite pe parcurs;
  • Asigură asistența juridică și participarea la negocierea și redactarea actelor, avizelor juridice, convenții, acorduri, acte administrative etc. ;
  • Răspunde de legalitatea actelor întocmite și de controlul legalității actelor întocmite de către alte compartimente;
  • Arhivează propriile acte, respectiv corespondența, dosarele de la instanțele de judecată, întocmind procesul-verbal pe care îl predă la arhivă;
  • Comunică executorilor judecătorești titlurile executorii obținute, care nu pot fi valorificate prin organe proprii de executare silită;
  • Ține evidența persoanelor care efectuează muncă în folosul comunității conform Legii nr.253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal și a procedurii interne;

 

CONSILIER ( CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR), COMPARTIMENT TEHNIC-INVESTIȚII

BIBLIOGRAFIE:

  1. Constituţia României, republicată, integral;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările  şi completările ulterioare, integral;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  5. Legea nr.50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construire republicată, cu modificările și completările ulterioare, integral;
  6. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții republicată cu modificările și completările ulterioare, integral;
  7. HG nr.343/2017 pentru modificrea HG nr.273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, integral;
  8. HG nr.907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentațiilor tehnico economice aferente obiectivelor/proiectelor de investițiifinanțate din fonduri publice.

Tematica:

  1. reglementări privind funcţia publică;
  2. reglementări privind administraţia publică;
  3. reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminarea;
  4. reglementări privind activitatea de tehnic investiții.

 

*)Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susţinerii concursului inclusiv republicările, modificările şi completările acestora.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI

  • Organizează şi răspunde de recepţia obiectivelor de investiţii, cu respectarea întocmai a prevederilor din proiect şi respectarea legilor în vigoare;
  • Organizează şi participă la ofertările şi licitaţiile privitoare la obiectivele de investiţii din cadrul Primăriei, precum şi a celorlalte unităţi bugetare de pe raza municipiului Medgidia;
  • Verifică lucrările executate;
  • Asigură, din partea beneficiarului, pe parcursul execuţiei lucrărilor, controlul si verificarea fazelor intermediare, pentru ca în final, lucrarea să corespundă contractului semnat de cele două părţi;
  • Cere oprirea, refacerea sau remedierea lucrărilor executate necorespunzător din punct de vedere a calităţii;
  • Întocmeşte lista lucrărilor de investiţii care urmează a fi continuate sau începute, precum şi dotările şi utilajele propuse a fi achiziţionate;
  • Asigură obţinerea în termen a acordurilor şi avizelor care, conform contractului încheiat, cad în sarcina beneficiarului;
  • Asigură în termen util studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice privitoare la obiectivele a căror desfăşurare este aprobată prin lista de investiţii;
  • Urmăreşte şi avizează lucrările real executate şi a căror calitate este corespunzătoare;
  • Întocmirea formularelor către Direcţia Judeţeană de Statistică;
  • Asigură din timp studii de fezabilitate şi proiecte tehnice pentru obiectivele de investiţii programate, precizează tipul de instalaţii şi aparatura ce urmeaza a fi utilizată pentru tema de proiectare, urmând ca proiectantul să aducă modificari ulterioare în documentaţie;
  • Participă împreună cu unităţile de proiectare şi de construcţii la definitivarea graficelor de eşalonare a investiţiei inclusiv graficul de livrare a utilajelor pentru obiectivul de investiţii funcţie de programele anuale;
  • Ia măsuri pentru asigurarea în termen a admiterii la finanţare a obiectivelor, prevăzute în Programul de investiţii;
  • Urmăreşte realizarea şi punerea în funcţie, la termenele aprobate a investiţiilor prevăzute;
  • Urmăreşte realizarea programelor de montaj a utilajelor, astfel încât să se prevină crearea de stocuri de utilaje şi să se respecte începerea probelor tehnologice;
  • Supraveghează realizarea corectă a lucrărilor pe faze, în conformitate cu proiectele de execuţie şi semnalează proiectantului abaterile constatate la proiect;
  • Colaborează cu centrele bugetare din subordinea Primăriei în vederea întocmirii planurilor de reparaţii;
  • Colaborează cu toate compartimentele funcţionale şi are relaţii cu unităţi economice şi instituţii în domeniu;
  • Colaborează pentru realizarea activităţii cu diferite instituţii;
  • Asigură secretariatul Consiliului Tehnico-Economic pentru promovarea investiţiilor noi;
  • Completează inventarul domeniului public în coformitate cu Legea 213/1999, privind proprietatea publică şi regimuljuridic al acesteia, cu modificările ulterioare, aferent lucrărilor noi de investiţii;
  • Completează cărţile tehnice ale obiectivelor noi de investiţii;

 

CONSILIER ( CLASA I, GRAD PROFESIONAL DEBUTANT), COMPARTIMENT TEHNIC-INVESTIȚII

BIBLIOGRAFIE:

  1. Constituţia României, republicată, integral;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările  şi completările ulterioare, integral;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  5. Legea nr.50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construire republicată, cu modificările și completările ulterioare, integral;
  6. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții republicată cu modificările și completările ulterioare, integral;
  7. HG nr.343/2017 pentru modificrea HG nr.273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, integral.

Tematica:

  1. reglementări privind funcţia publică;
  2. reglementări privind administraţia publică;
  3. reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminarea;
  4. reglementări privind activitatea de tehnic investiții.

 

*)Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susţinerii concursului inclusiv republicările, modificările şi completările acestora.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI

  • Organizează şi răspunde de recepţia obietivelor de investiţii, cu respectarea întocmai a prevederilor din proiect şi respectarea legilor în vigoare;
  • Verifică lucrările executate;
  • Asigură, din partea beneficiarului, pe parcursul execuţiei lucrărilor, controlul si verificarea fazelor intermediare, pentru ca în final, lucrarea să corespundă contractului semnat de cele două părţi;
  • Cere oprirea, refacerea sau remedierea lucrărilor executate necorespunzător din punct de vedere a calităţii;
  • Întocmeşte lista lucrărilor de investiţii care urmează a fi continuate sau începute, precum şi dotările şi utilajele propuse a fi achiziţionate;
  • Asigură obţinerea în termen a acordurilor şi avizelor care, conform contractului încheiat, cad în sarcina beneficiarului;
  • Asigură în termen util studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice privitoare la obiectivele a căror desfăşurare este aprobată prin lista de investiţii;
  • Urmăreşte şi avizează lucrările real executate şi a căror calitate este corespunzătoare;
  • Asigură din timp studii de fezabilitate şi proiecte tehnice pentru obiectivele de investiţii programate, precizează tipul de instalaţii şi aparatura ce urmeaza a fi utilizată pentru tema de proiectare, urmând ca proiectantul să aducă modificari ulterioare în documentaţie;
  • Participă împreună cu unităţile de proiectare şi de construcţii la definitivarea graficelor de eşalonare a investiţiei inclusiv graficul de livrare a utilajelor pentru obiectivul de investiţii funcţie de programele anuale;
  • Ia măsuri pentru asigurarea în termen a admiterii la finanţare a obiectivelor, prevăzute în Programul de investiţii;
  • Urmăreşte realizarea şi punerea în funcţie, la termenele aprobate a investiţiilor prevăzute;
  • Urmăreşte realizarea programelor de montaj a utilajelor, astfel încât să se prevină crearea de stocuri de utilaje şi să se respecte începerea probelor tehnologice;
  • Supraveghează realizarea corectă a lucrărilor pe faze, în conformitate cu proiectele de execuţie şi semnalează proiectantului abaterile constatate la proiect;
  • Colaborează cu centrele bugetare din subordinea Primăriei în vederea întocmirii planurilor de reparaţii;
  • Colaborează cu toate compartimentele funcţionale şi are relaţii cu unităţi economice şi instituţii în domeniu;
  • Colaborează pentru realizarea activităţii cu diferite instituţii;
  • Completează cărţile tehnice ale obiectivelor noi de investiţii;