Asociația Community Aid anunță încheierea proiectului „Consiliere, orientare, responsabilizare prin abordare informativă – CORAI”

Medgidia, 05 aprilie 2017 – Asociația Community Aid Romania în parteneriat cu Primăria Municipiului Medgidia și Biblioteca Municipală Medgidia Filiala Nord anunță încheierea proiectului „Consiliere, orientare, responsabilizare prin abordare informativă – CORAI”, câștigătorul din județul Constanța al programului de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, ediția 2016, dezvoltat de HEINEKEN în parteneriat cu Asociația CSR Nest. Pentru acest proiect, Asociația Community Aid Romania a primit un grant în valoare de 30.000 lei.

Proiectul și-a propus să educe și să informeze populația din orașul Medgidia cu privire la modalitățile de prevenție a cancerului de sân și a cancerului de col uterin și pe această cale, să contribuie la creșterea numărului femeilor care depistează în faze incipiente această maladie, prin efectuarea controalelor periodice de specialitate.

Grupul țintă al proiectului a fost reprezentat de un număr de 2.000 de persoane din comunitatea locală și din localitățile învecinate care au fost informate și educate în prevenție prin intermediul activităților organizate în cadrul proiectului. În acest sens au fost programate să aibă loc 5 sesiuni de informare în școli și licee, în bibliotecă și case de cultură din oraș și din localitățile învecinate, la care să participe 300 de persoane, 10 ateliere de creativitate pentru 100 de participanți și un Flash Mob pentru 100 de persoane.

Rezultatele proiectului:

  • numărul total al beneficiarilor proiectului „Consiliere, orientare, responsabilizare prin abordare informativă – CORAI” a fost de aproape 8.000 de persoane, din care mai mult de jumătate beneficiari direcți;
  • au fost organizate 14 sesiuni de informare și educare în prevenție pentru cancerul de sân și de col uterin la care au participat un număr de 830 de persoane;
  • s-au desfășurat 32 de ateliere de creativitate pentru un număr de 504 participanți;
  • au avut loc două expoziții de ”Pictură pe apă și obiecte handmade”;
  • au fost organizate două flash mob-uri pentru conștientizare la care au participat 400 de persoane;
  • s-a distribuit un număr de peste 5.900 de pliante, broșuri, calendare cu mesaje de informare și educare în prevenție;
  • au fost înființate două spații permanente de informare în bibliotecă și la Liceul Teoretic Nicolae Bălcescu;
  • în cadrul proiectului a fost dezvoltat un grup de suport pentru bolnavii oncologici mediat de un psiholog, cu întâlniri bilunare ale participanților;
  • pe durata proiectului s-au făcut 14 teste papanicolau și 10 ecografii mamare.

În perioada de sustenabilitate a proiectului, care va succede încheierii finanțării primite prin programul HEINEKEN pentru Comunități, Asociația Community Aid Romania va continua seria activităților de educare și informare în prevenție în Medgidia și în alte localități ale județului Constanța.

Prin acest proiect ne-am propus să creștem gradul de conștientizare și educare a populației cu privire la seriozitatea unui diagnostic de cancer mamar sau de col uterin. De asemenea, ne-am propus să responsabilizăm atât populația tânără cât și cea adultă privind cele două maladii, transmițând mesajul că, depistarea precoce a acestora poate crește șansa la viață. Prin rezultatele proiectului, credem că ne-am atins acest obiectiv”, spune Gabriel Cateliu, Președintele Asociației Community Aid Romania.

Contact:
Gabriel Cateliu, Președinte, Asociația Community Aid Romania, mobil: 0767.671.584 sau cateliugabriel@yahoo.com.

Alina-Valentina Ocheană, consilier superior, Primăria Municipiului Medgidia, Compartiment Bibliotecă, 0723.187.235 sau alinavalentinaocheana@gmail.com.

### 

Despre HEINEKEN pentru Comunități:

Programul HEINEKEN pentru Comunități face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, ”Brewing a Better World”, și are ca obiectiv sprijinirea comunităților locale în care compania operează prin investiții în proiecte relevante pentru acestea. Prin programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, compania a investit la nivel național în perioada 2011-2015 peste 1,6 milioane RON în 33 de proiecte care au implicat peste 1.500 de voluntari și au avut mai mult de 440.000 de beneficiari totali (direcți și indirecți). Rolul Asociației CSR Nest în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunități este de a asigura implementarea sa eficientă și de a coordona desfășurarea proiectelor câștigătoare din cele patru comunități locale, oferind suport și know-how pe toată durata de implementare a acestora. Pentru mai multe informații despre programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, vizitați website-ul dedicat: www.heineken-pentru-comunitati.ro.

Despre Asociația Community Aid:

Asociația Community Aid Romania este o organizație nonguvernamentală înființată în vederea susținerii oricărei persoane sau comunități care își dorește o îmbunătățire a nivelului de trai prin dezvoltarea capitalului uman, social și antreprenorial. Totodată, ține cont de protejarea mediului înconjurător și exploatarea sustenabilă a resurselor naturale.

Organizația noastră țintește către armonizarea legăturilor inter-umane dintre comunitățile dezvoltate și cele în curs de dezvoltare sau sub-dezvoltate. Misiunea noastră este de a susține comunitățile în curs de dezvoltare sau sub-dezvoltate prin proiecte de dezvoltare a cunoștințelor și abilităților membrilor acestora. Pentru a realiza acest lucru ne propunem să fim alături de cei ce își doresc să facă o schimbare în bine în viața lor sau a comunității lor.