CIC
CIC

Compartiment Urbanism

ACTE NECESARE pentru obținerea certificatului de urbanism pentru construire, desființare, informare, operațiuni notariale, operațiuni cadastrale:
1. OPIS- se va completa în mod obligatoriu de către proiectant/architect- ANEXA 1
2. CERERE TIP COMPLETATĂ, semnată și stampilată- după caz pentru persoane juridice- ANEXA 2
3. Chitanță achitare taxă- ANEXA 3 în contul IBAN: RO12TREZ23221180250XXXXX
4. DOVADA PROPRIETĂȚII pentru imobil (opțional)
5. CADASTRU sau PLAN DE SITUAȚIE CU COORDONATE STEREO 70 scara 1/200, 1/500 (sau 1/100, 1/1000, 1/2000, după caz), 2 exemplare
6. EXTRAS DIN PLANUL CADASTRAL DE PE ORTOFOTOPLAN, în termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice, eliberat la cerere de către Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară Constanța - 2 exemplare-pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară
7. EXTRAS DE CARTE FUNCIARĂ PENTRU INFORMARE, în termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice, eliberat la cerere de către Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară Constanța - 2 exemplare-pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară
8. PLAN DE ÎNCADRARE ÎN ZONĂ, VIZAT O.C.P.I., la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară - 2 exemplare -pentru imobilele neînscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară
9. DECLARAȚIE-CONSIMȚĂMÂNT- în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date- ANEXA 4

OPȚIONAL
Memoriu justificativ al lucrării propuse/memoriu tehnic al constructorului/plan de situație proiectat;

DOCUMENTE NECESARE PENTRU PRELUNGIREA CERTIFICATULUI DE URBANISM


1. CERERE TIP COMPLETATĂ, Notă: Prelungirea termenului de valabilitate a certificatului de urbanism se poate face numai de către emitent, la cererea titularului formulată cu cel puțin 15 zile înaintea expirării acestuia, pentru o perioadă de timp de maximum 12 luni, după care, în mod obligatoriu, se emite un nou certificat de urbanism. – ANEXA 6
2. CERTIFICAT DE URBANISM – în original
3. Chitanță achitare taxă prelungire C.U. - taxa pentru prelungirea certificatului de urbanism este egală cu 30% din taxa inițială
4. DECLARAȚIE-CONSIMȚĂMÂNT- în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date- ANEXA 4

OPTIONAL
1.Memoriu justificativ al lucrării propuse/memoriu tehnic al constructorului/plan de situație proiectat
2.Fotografii

DOCUMENTE NECESARE OBȚINERII CERTIFICATULUI DE URBANISM PENTRU BRANȘAREA LA REȚELE TEHNICO-EDILITARE: ALIMENTARE CU APĂ, CANALIZARE, ENERGIE ELECTRICĂ, TERMOFICARE, GAZE NATURALE, COMUNICAȚII

1. OPIS- se va completa în mod obligatoriu de către proiectant/constructor- ANEXA 1
2. CERERE TIP COMPLETATĂ, semnată și ștampilată- de firma împuternicită, după caz- ANEXA 2
3. Chitanță achitare taxă- ANEXA 5
4. DOVADA PROPRIETĂȚII pentru imobil
5. CADASTRU sau PLAN DE SITUAȚIE CU COORDONATE STEREO 70 scara 1/200, 1/500 (sau 1/100, 1/1000, 1/2000, după caz)– 2 exemplare
6. EXTRAS DIN PLANUL CADASTRAL DE PE ORTOFOTOPLAN, în termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice, eliberat la cerere de către Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară Constanța - 2 exemplare-pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară
7. EXTRAS DE CARTE FUNCIARĂ PENTRU INFORMARE, în termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice, eliberat la cerere de către Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară Constanța - 2 exemplare-pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară
8. PLAN DE ÎNCADRARE ÎN ZONÎ, la una din scările 1:10.000, 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000, 1:500, după caz, eliberat, la cerere, de către Oficiul de cadastru și publicitate imobiliară Constanța - 2 exemplare
9. DECLARAȚIE-CONSIMȚÂMÂNT- în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.- ANEXA 4

OPȚIONAL
1.Memoriu justificativ al lucrării propuse/memoriu tehnic al constructorului/plan de situație proiectat
2.Fotografii

Documente necesare - documentele se depun online:
1. CERERE TIP + ANEXE - completate, semnate și ștampilate, după caz (anexa la cererea de solicitare autorizație de construire, va fi semnată și ștampilată de către arhitect)
2. BORDEROU DOCUMENTE- se va completa în mod obligatoriu de către proiectant/architect pentru fiecare exemplar al documentației
3. CHITANȚĂ ACHITARE TAXE - pentru imobilele cu destinație rezidențială taxa este de 0,5% din valoarea investiției, pentru imobile nerezidențiale taxa este de 1% din valoarea investiției, taxa OAR/UAR-Taxa OAR/UAR este de 0,05% din valoarea investiției/devizului.
4. DOVADA OAR (Ordinul Arhitecților din România) / UAR (Uniunea Arhitecților din România)
5. B.I./C.I. TITULAR al dreptului real asupra imobilului, teren și/sau construcții și/sau certificate de înregistrare fiscală (CUI)
6. ACT DE PROPRIETATE a imobilului teren și/sau construcții
7. CADASTRU TEREN, PLAN AMPLASAMENT ȘI DELIMITARE TEREN
8. ÎNSCRIERE ÎN CARTEA FUNCIARĂ- ANCPI, copie+extras carte funciară actualizat la zi cu situația reală
9. AVIZE, ACORDURI ȘI PUNCTE DE VEDERE SOLICITATE PRIN CERTIFICATUL DE URBANISM
10. CERTIFICAT DE URBANISM
11. DTAC(DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ):
    a. PIESE SCRISE
 NOTĂ: aceste documente vor fi depuse în original, câte un exemplar în fiecare dosar
    b. PIESE DESENATE
      - Planuri generale
      - Planșe pe specialități
 NOTĂ: aceste documente vor fi depuse în original, câte un exemplar în fiecare dosar
12. DECLARAȚIE-CONSIMȚĂMÂNT- în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date

DOCUMENTE NECESARE OBȚINERII AUTORIZAȚIEI DE DESFIINȚARE
1. CERERE TIP + ANEXE-completate, semnate și ștampilate, după caz (anexa la cererea de solicitare autorizaț;ie de desființare, va fi semnată și ștampilată de către arhitect)
2. BORDEROU DOCUMENTE- se va completa de către proiectant/architect pentru fiecare exemplar al documentatiei
3. CHITANȚĂ ACHITARE TAXE - 0,1% din valoarea impozabilă a clădirii/clădirilor care se desființează, taxa OAR/UAR- Taxa OAR/UAR este de 0,05% din valoarea devizului de lucrări
4. CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ- cu valoarea de impunere a construcției/construcțiilor ce se demolează
5. DOVADA OAR (Ordinul Arhitecților din RomÂnia) / UAR (Uniunea Arhitecților din RomÂnia)- țn original
6. B.I./C.I. titular al dreptului real asupra imobilului, (CUI)
7. ACT DE PROPRIETATE a imobilului teren și/sau construcții
8. CADASTRU TEREN, PLAN AMPLASAMENT ȘI DELIMITARE TEREN
9. ÎNSCRIERE ÎN CARTEA FUNCIARĂ- ANCPI +extras carte funciară actualizat la zi cu situația reală
10. AVIZE, ACORDURI ȘI PUNCTE DE VEDERE SOLICITATE PRIN CERTIFICATUL DE URBANISM
11. CERTIFICAT DE URBANISM
12. DOCUMENTAȚIA TEHNICȚ:
   - piese scrise
   - piese desenate
13. DECLARAȚIE-CONSIMȚĂMÂNT- în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date


1. CERERE TIP + ANEXE-completate, semnate și ștampilate, după caz (anexa la cererea de solicitare autorizație de desființare va fi semnată și ștampilată de către arhitect)
2. BORDEROU DOCUMENTE- se va completa de către proiectant/architect pentru fiecare exemplar al documentației
3. CHITANȚĂ ACHITARE TAXE - 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de șantier, valoarea taxei OAR/UAR este de 0,05% din valoarea investiției/devizului.
4. DOVADA OAR (Ordinul Arhitecților din România) / UAR (Uniunea Arhitecților din România)
5. B.I./C.I. titular al dreptului real asupra imobilului, (CUI)
6. ACT DE PROPRIETATE a imobilului teren și/sau construcții
7. CADASTRU TEREN, PLAN AMPLASAMENT ȘI DELIMITARE TEREN
8. ÎNSCRIERE ÎN CARTEA FUNCIARĂ- ANCPI +extras carte funciară actualizat la zi cu situația reală
9. AVIZE, ACORDURI ȘI PUNCTE DE VEDERE SOLICITATE PRIN CERTIFICATUL DE URBANISM
10. CERTIFICAT DE URBANISM
11. DOCUMENTAȚIA TEHNICȚ:
   - Piese scrise
   - Piese desenate
12. Declarație consimțământ – în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date


1. Cerere pentru prelungirea valabilității autorizației de construire/desființare completată
ATENȚIE: Cererea pentru prelungirea valabilității autorizației de construire se depune cu 45 zile lucrătoare înaintea expirării datei de valabilitate a acesteia sau cu 45 zile înaintea expirării duratei de execuție a lucrării.
2. Autorizația de construire
3. Chitanță achitare taxă prelungire autorizație de construire
  Notă: Taxa pentru prelungirea autorizației este egală cu 30% din taxa inițială
4. Declarație consimțământ – în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date


1. Anunț începere / terminare lucrări – semnat și ștampilat (după caz)
2. Autorizația de construire/desființare
3. Declarație consimțământ – în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date


1. Cerere pentru atestare a edificării/extinderii construcției/persoană juridică completat, semnat și ștampilat (după caz)
2. B.I/C.I., (CUI)
3. Act de proprietate a imobilului teren și/sau construcții
4. Autorizația de construire
5. Proces verbal de recepție a lucrării
6. Plan de situație în coordonate STEREO 1970, actualizat
7. Extras de carte funciară pentru informare, actualizat la zi
8. Certificat fiscal


1. Cerere pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală și adresă completată, semnată și ștampilată, după caz
2. B.I./C.I. (CUI) proprietar
3. Act de proprietate a imobilului
4. Dovadă achitare taxă 13 Lei în contul IBAN RO12TREZ23221180250XXXXX
5. Plan de situație sau de încadrare în zonă, dacă există


1. Cerere pentru emiterea avizului arhitectului șef
2. Certificat de urbanism
3. Dovada titlului asupra imobilului teren și/sau construcții/extrasul de plan cadastral actualizat la zi ți extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi
4. Avizele, acordurile, studiile solicitate prin certificatul de urbanism
5. Documentația de urbanism – P.U.D.- întocmită pe suport topografic actualizat, vizat OCPI, cu respectarea prevederilor art. 48^1 al Legii nr. 350/2001, precum și în conformitate cu conținutul cadru aprobat prin Ordinul MLPAT 37/N/2000, compusă din:
   • PIESE SCRISE
       - memoriu general
   • PIESE DESENATE
       - plan de încadrare în zonă;
       - situația existentă;
       - reglementări urbanistice;
       - reglementări edilitare (precoordonări rețele);
       - tipul de proprietate și circulația juridică a terenurilor;
       - documentar fotografic (existent și propus);
       - ilustrare de temă
   • ALTE PIESE DESENATE SOLICITATE PRIN AVIZUL DE INIȚIERE
6. Dovada achitării taxei R.U.R. (Registrul Urbaniștilor din România)
7. Declarație consimțământ – în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date – Anexa 4


1. Cerere pentru emiterea avizului arhitectului șef
2. Certificat de urbanism
3. Avizul de inițțiere
4. Dovada titlului asupra imobilului-teren și/sau construcții/extrasul de plan cadastral actualizat la zi și extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi
5. Avizele, acordurile, studiile solicitate prin certificatul de urbanism
6. Documentația de urbanism – P.U.Z. – întocmită pe suport topografic actualizat, vizat OCPI, cu respectarea prevederilor art. 48^1 al Legii nr. 350/2001, precum și în conformitate cu conținutul aprobat prin Ordinul MLPAT 176/N/2000, compusă din:
   • PIESE SCRISE:
       - Memoriu general
       - Regulament de urbanism
   • PIESE DESENATE:
       - plan încadrare în localitate;
       - plan de încadrare în zonă;
       - analiza situației existente;
       - reglementări urbanistice;
       - tipul de proprietate și circulația juridică a terenurilor;
       - ilustrare de temă
   • ALTE PIESE DESENATE SOLICITATE PRIN AVIZUL DE INIȚIERE.
7. Dovada achitării taxei R.U.R. (Registrul Urbanișltilor din România)
8. Declarație consimțământ – în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date – Anexa 4


1. Cerere pentru emiterea avizului de oportunitate
2. Certificat de urbanism
3. Dovada titlului asupra imobilului teren și/sau construcții/extrasul de plan cadastral actualizat la zi și extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi
4. Studiul de oportunitate, compus din:
   • Piese scrise: memoriu tehnic explicativ, care cuprinde:
       o prezentarea investiției/operațiunii propuse;
       o indicatorii urbanistici propuși;
       o modul de integrare a investiției/operațiunii propuse în zonă;
       o prezentarea consecințelor economice și sociale la nivelul unității teritoriale de referință;
       o categoriile de costuri ce vor fi suportate de investitorii privați și categoriile de costuri ce vor cădea în sarcina autorității publice locale.
   • Piese desenate:
       o încadrarea în zonă;
       o plan topografic/cadastral (scara 1/2000, 1/1000 sau 1/500, în funcție de complexitatea proiectului) cu zona de studiu vizat de către Oficiu de Cadastru și Publicitate Imobiliară Constanța;
       o conceptul propus - plan de situație cu prezentarea funcțiunilor, a vecinătăților, modul de asigurare a accesurilor și utilităților.
5. Declarație consimțământ – în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date – Anexa 4

Completați și semnați documentele de mai sus, salvați-le, apoi depuneți-le ONLINE. Puteți face asta cu ajutorul Adobe Acrobat Reader sau imprimând apoi scanând cererile/declarațiile completate.