CIC
CIC

Compartiment Taxe Și Impozite

Impozit cladiri persoane fizice RO62 TREZ 2322 1070 2010 1XXX
Impozit cladiri persoane juridice RO12 TREZ 2322 1070 2010 2XXX
Impozit teren persoane fizice RO09 TREZ 2322 1070 2020 1XXX
Impozit teren persoane juridice RO56 TREZ 2322 1070 2020 2XXX
Taxa mijloace de transport persoane fizice RO81 TREZ 2322 1160 2020 1XXX
Taxa mijloace de transport persoane juridice RO31 TREZ 2322 1160 2020 2XXX
Impozit teren extravilan RO06 TREZ 2322 1070 2020 3XXX
Impozit pe spectacole RO68 TREZ 2322 1150 201X XXXX
Amenzi RO12 TREZ 2322 1A35 0102 XXXX
Taxa eliberare certificate fiscal RO08 TREZ 2322 1340 250X XXXX
Taxe judiciare de timbru, notariala, etc. RO43 TREZ 2322 1070 203X XXXX
Taxa folosire mijloace de reclama RO12 TREZ 2322 1160 2020 2XXX
Taxa deseuri RO68 TREZ 2322 1360 206X XXXX

Persoane Fizice

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ELIBERĂRII UNUI CERTIFICAT FISCAL PENTRU AUTOTURISME
- C.I. solicitant
- Carte auto
- Procură sau împuternicire (în cazul în care proprietarul nu poate face solicitarea)
- Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local
- Taxa 13 lei. Cont trezorerie RO08TREZ23221340250XXXXX CUI: 4301456, sau plătiți ONLINE cu cardul bancar prin GHISEUL.RO

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ELIBERĂRII UNUI CERTIFICAT FISCAL PENTRU CADASTRU:
- Nomenclator stradal
- C.I. solicitant
- Procură sau împuternicire (în cazul în care proprietarul nu poate face solicitarea)
- C.I. împuternicit
- Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local
- Taxă 13 lei; Cont trezorerie RO08TREZ23221340250XXXXX CUI: 4301456, sau plătiți ONLINE cu cardul bancar prin GHISEUL.RO

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ELIBERĂRII UNUI CERTIFICAT FISCAL PENTRU NOTARIAT:
- C.I. solicitant
- Procură sau împuternicire (în cazul în care proprietarul nu poate face solicitarea)
- Intabulare
- C.I împuternicit
- Împuternicire avocațială în original în situația reprezentării contribuabilului prin avocat și legitimație avocat vizată la zi
- Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice pentru persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local
- Taxă 13 lei. Cont trezorerie RO08TREZ23221340250XXXXX CUI: 4301456, sau plătiți ONLINE cu cardul bancar prin GHISEUL.RO

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ELIBERĂRII UNUI CERTIFICAT FISCAL PENTRU SUCCESIUNE:
- Act de proprietate
- Plan de situație în cazul în care a fost întocmit, dacă planul de situație nu corespunde cu evidența fiscală se vor completa declarații pentru clădire și teren cu noile suprafețe
- Certificat de deces
- C.I. solicitant
- Dovada faptului că persoana care solicită certificatul de atestare fiscală are calitatea de succesor (Certificate de naștere, căsătorie, hotărâre judecătorească etc.)
- Procură sau împuternicire (în cazul în care proprietarul nu poate face solicitarea)
- C.I împuternicit
- Împuternicire avocațială în original în situația reprezentării contribuabilului prin avocat și legitimație avocat vizată la zi
- Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice privind impozite, taxe locale È™i alte venituri datorate bugetului local;
- Taxă 13 lei. Cont trezorerie RO08TREZ23221340250XXXXX CUI: 4301456, sau plătiți ONLINE cu cardul bancar prin GHISEUL.RO

ACTE NECESARE PENTRU LUAREA ÎN EVIDENȚĂ IMOBIL:
- Act de proprietate
- Cadastru/plan releveu
- Intabulare
- C.I. proprietar/proprietari
- Certificat energetic (dacă este cazul)
- Procură după caz și C.I.
- Împuternicire avocațială în original în situația reprezentării contribuabilului prin avocat și legitimație avocat vizată la zi
- Declarație taxă de deșeuri completată cu numărul de persoane care locuiesc în imobilul respectiv
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului sau taxei pe clădirile rezidențiale, nerezidențiale, cu destinație mixtă PF
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului sau taxei pe teren în cazul persoanelor fizice
- Cerere luare în evidență intabulare, dacă este cazul
- Cerere luare în evidență a nomenclatorului stradal, dacă este cazul
- Cerere luare în evidență a Ordinul Prefectului, dacă este cazul

ACTE NECESARE PENTRU DECLARAREA CONSTRUIRII/EXTINDERII UNEI CLĂDIRI:
- Autorizație de construire
- Proces verbal de recepție finală sau de finalizare a lucrărilor
- Memoriu justificativ
- Plan sau schiță cadastrală
- Procură și C.I., după caz
- Împuternicire avocațială în original în situația reprezentării contribuabilului prin avocat și legitimație avocat vizată la zi
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului sau taxei pe teren în cazul persoanelor fizice

ACTE NECESARE SCOATERII DIN EVIDENȚĂ IMOBIL:
- Cerere scoatere din evidențele fiscale a unui bun imobil
- Contract vânzare-cumpărare
- C.I.
- Procură sau împuternicire (în cazul în care proprietarul nu poate face solicitarea)
- C.I. împuternicit

ACTE NECESARE LUARE ÎN EVIDENȚĂ MIJLOC DE TRANSPORT:
- C.I. solicitant
- Carte auto
- Act dobândire mijloc de transport (contract vânzare-cumpărare, factură, leasing, certificate moștenitor, hotărâre judecătorească)
- Certificat fiscal pentru mijloacele de transport dobândit de la o societate, dacă este cazul
- Proces verbal de predare-primire pentru mijlocul de transport încheiat la semnarea contractului de leasing, pentru mijloacele de transport dobândite prin contract de leasing
- Dacă autoturismul este achiziționat din străinătate se va anexa declarației factura/contract vânzare-cumpărare tradus în limba română
- Procură sau împuternicire (în cazul în care proprietarul nu poate face solicitarea) și C.I.
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport aflate în proprietatea PF

ACTE NECESARE LUAREA ÎN EVIDENȚĂ MIJLOACELOR DE TRANSPORT CU MASA TOTALĂ AUTORIZATĂ DE PESTE 12 TONE:
- C.I.
- Carte auto
- Act dobândire mijloc de transport (contract vânzare-cumpărare, factură, leasing, certificate moștenitor, hotărâre judecătorească)
- Proces verbal de predare-primire pentru mijlocul de transport încheiat la semnarea contractului de leasing, pentru mijloacele de transport dobândite prin contract de leasing
- Procură, după caz, și C.I.
- Adeverință eliberată de către R.A.R., care să ateste tipul suspensiei, după caz
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport marfă cu masa totală autorizată de peste 12 tone
- Orice alte documente doveditoare, altele decât cele prevăzute

ACTE NECESARE LA DOBÂNDIREA UNUI MIJLOC DE TRANSPORT PE APĂ:
- Act dobândire mijloc de transport (contract vânzare-cumpărare, factură, leasing, certificate moștenitor, hotărâre judecătorească)
- Certificat ambarcațiune emis de Căpitănia Port
- C.I.
- Procură și C.I., după caz
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport pe apă

ACTE NECESARE SCOATERII DIN EVIDENȚĂ MIJLOC DE TRANSPORT:
- C.I. vânzător
- C.I. cumpărător
- Carte auto
- 5 contracte în original
- Procură și C.I. împuternicit, după caz
- Declarație pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport

ACTE NECESARE SCOATERII DIN EVIDENȚĂ MIJLOC DE TRANSPORT (CENTRU FIER VECHI/POLIȚIE/DECLARAȚIE NOTARIALĂ)
- C.I. solicitant
- Carte auto
- Dovada retragerii definitive din circulație/Dovada dezmembrării, casării sau predării vehiculului la unități specializate în vederea dezmembrării (certificat de distrugere emis în conformitate cu prevederile O.G. nr. 82/2000)/Dovada scoaterii definitive din România a vehiculului/Dovada furtului vehiculului
- Procură și C.I. împuternicit, după caz
- Declarație pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport


IMPORTANT: IMPOZIT ACHITAT

ACTE NECESARE PENTRU SCUTIRE
- Cerere scutire
- C.I.
- Actul de proprietate al bunurilor pentru care se solicită scutirea de la plata impozitelor
- Documentul justificativ în baza căruia se acordă scutirea:
a. certificat de încadrare în grad de handicap/invaliditate
b. hotărârea eliberată în baza legii nr. 118/1990, legitimație de veteran război, văduvă de război, văduvă nerecăsătorită a veteranilor de război
c. clădirea folosită ca domiciliu și/sau alte clădiri aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 2, lit. a, c, e din OUG nr. 82/2006 pentru recunoașterea meritelor personalului armatei participant la acțiuni militare.
* Pentru a beneficia de acest tip de scutire, proprietarul trebuie să depună pe lângă actele menționate mai sus și adeverință eliberată de unitatea militară din care să reiasă cele prezentate mai sus, în original.
*Notă: pentru scutirile enumerate, scutirea de impozit se acordă corespunzător cotei părți din dreptul de proprietate asupra bunului impozabil deținut de persoana beneficiară, conform modificărilor aduse la H.G. nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin H.G. nr. 159/2016.

ACTE NECESARE:
- Cerere restituire
- BI/CI

ACTE NECESARE:
- Cerere arhivă
-B.I/C.I

ACTE NECESARE:
- Cerere tip
- Act de identitate solicitant;
- Procură (în cazul în care proprietarul nu poate face solicitarea);
- C.I. împuternicit
- împuternicire avocațială în original în situația reprezentării contribuabilului prin avocat și legitimație avocat vizată la zi

ACTE NECESARE:
- C.I.
- Certificat căsătorie/ Sentință divorț, după caz
- Cerere actualizare date carte de identitate

ACTE NECESARE:
- Declarație rectificativă de impunere la stabilirea taxei de deșeuri
- C.I.
- Certificat deces/Adeverință administrator cu numărul de persoane, după caz
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute

ACTE NECESARE:
- Cerere transfer
- Carte identitate auto
- C.I./B.I cu domiciliul actual
- Procură și C.I. împuternicit, după caz


IMPORTANT: IMPOZIT ACHITAT

ACTE NECESARE:
- Cerere tip pentru comunicarea actelor administrative fiscale prin mijloace electronice
- C.I./B.I.
Pentru încetarea comunicării actelor administrative fiscale prin mijloace electronice, completați și transmiteți Cerere tip pentru încetarea comunicării actelor administrative fiscale prin mijloace electronice

Persoane Juridice

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ELIBERĂRII UNUI CERTIFICAT FISCAL PENTRU VIZĂ AUTORIZAȚIE DE FUNCȚIONARE
- CUI
- Contract de închiriere, comodat, locațiune al spațiului respectiv, pentru punctul de lucru
- C.I. administrator/împuternicit
- Împuternicire, după caz
- Certificat constatator pentru punctul de lucru
- Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local
- TAXA 25 LEI Cont trezorerie RO08TREZ23221340250XXXXX CUI: 4301456, sau plătiți ONLINE cu cardul bancar prin GHISEUL.RO

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ELIBERĂRII UNUI CERTIFICAT FISCAL PENTRU LICITAȚIE
- CUI
- C.I. administrator/împuternicit
- Împuternicire, după caz
- Cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local
- TAXA 25 LEI Cont trezorerie RO08TREZ23221340250XXXXX CUI: 4301456, sau plătiți ONLINE cu cardul bancar prin GHISEUL.RO

ACTE NECESARE ÎNREGISTRĂRII CLĂDIRILOR ȘI TERENURILOR
- Act de proprietate
- Cadastru
- C.I. administrator/împuternicit
- Împuternicire, după caz
- CUI
- Certificatul de înmatriculare al societății, în cazul în care nu mai există alte bunuri declarate pe societate
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor juridice

ACTE NECESARE:
- C.I. administrator
- Contract vânzare-cumpărare
- Împuternicire și C.I., după caz
- Cerere scoatere din evidență

ACTE NECESARE PENTRU LUAREA ÎN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT:
- C.I. administrator/împuternicit
- Carte auto
- CUI societate
- Delegație/împuternicire
- Actul de dobândire al mijlocului de transport (contract de vânzare-cumpărare, factură, contract de leasing, etc.)
- Certificatul de înmatriculare al societății, în cazul în care nu mai există alte bunuri declarate pe societate
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport aflate în proprietatea persoanelor juridice completată
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute

ACTE NECESARE PENTRU LUAREA ÎN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT MARFĂ CU MASA TOTALĂ AUTORIZATĂ DE PESTE 12 TONE:
- C.I. administrator/împuternicit
- Delegație/împuternicire
- Carte auto
- Actul de dobândire al mijlocului de transport (contract de vânzare-cumpărare, factură, contract de leasing, etc.)
- Adeverință eliberată de către Registrul Auto Român, care să ateste tipul suspensiei, după caz
- Certificatul de înmatriculare al societății, în cazul în care nu mai există alte bunuri declarate pe societate
- CUI societate
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport marfă cu masa totală autorizată de peste 12 tone aflate în proprietatea persoanelor juridice

ACTE NECESARE PENTRU DECLARAȚIA PRIVIND STABILIREA IMPOZITULUI PE MIJLOACE DE TRANSPORT MARFĂ CU MASA TOTALĂ AUTORIZATĂ SUB 12 TONE:
- C.I. administrator/împuternicit
- CUI Societate
- Carte autoturism
- Delegație/împuternicire
- Actul de dobândire al mijlocului de transport (contract de vanzare-cumpărare, factură, contract de leasing, etc.)
- Certificatul de înmatriculare al societății, în cazul în care nu mai există alte bunuri declarate pe societate
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport aflate în proprietatea persoanelor juridice completată
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ÎNREGISTRĂRII MIJLOACELOR DE TRANSPORT LEASING:
- Leasing
- Proces verbal de predare-primire pentru mijlocul de transport încheiat la semnarea contractului de leasing, pentru mijloacele de transport dobândite prin contract de leasing
- Carte auto
- C.I. administrator/împuternicit
- împuternicire, după caz
- CUI societate
- Certificatul de înmatriculare al societății, în cazul în care nu mai există alte bunuri declarate pe societate
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport aflate în proprietatea persoanelor juridice completată

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA ÎNREGISTRĂRII MIJLOACELOR DE TRANSPORT - FINALIZARE LEASING :
- Carte auto
- Factură finală
- C.I. administrator/împuternicit
- împuternicire - după caz
- CUI societate
- Certificatul de înmatriculare al societății, în cazul în care nu mai există alte bunuri declarate pe societate
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport aflate în proprietatea persoanelor juridice completată

ACTE NECESARE ÎN VEDEREA DECLARĂRII DOBÂNDIRII UNUI MIJLOC DE TRANSPORT PE APĂ:
- C.I. administrator/împuternicit
- Delegație/împuternicire
- CUI Societate
- Actul de dobândire al mijlocului de transport (contract de vanzare-cumpărare, factură, contract de leasing, etc.)
- Certificatul de înmatriculare al societății, în cazul în care nu mai există alte bunuri declarate pe societate
- Certificatul de ambarcațiune/Atestatul de bord, emis de Căpitănia Port
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport pe apă aflate în proprietatea persoanelor juridice
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute

ACTE NECESARE PENTRU DECLARAREA SCOATERII DIN EVIDENȚĂ/ÎNSTRĂINĂRII/RADIERII UNUI MIJLOC DE TRANSPORT
- CUI
- C.I. administrator/împuternicit
- Împuternicire, după caz
- Cartea de identitate a mijlocului de transport
- Actul de înstrăinare
- Adeverința de predare la o societate de colectare a fierului vechi/Certificat de distrugere însoțite de factură fiscală
- Certificatul de atestare fiscală eliberat în vederea întocmirii actului de transfer al dreptului de proprietate, exceptând situația în care pentru înstrăinare este utilizat formularul tipizat "Contract de înstrăinare/dobândire a unui mijloc de transport"
- Declarație fiscală pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute

ACTE NECESARE PENTRU EFECTUAREA TRANSFERULUI MIJLOCULUI DE TRANSPORT
- Cerere transfer dosar mijloc de transport
- Hotărârea AGA sau a asociatului unic cu privire la schimbarea sediului social
- Încheierea/Rezoluția emisă de Oficiul Național al Registrului Comerțului cu privire la schimbarea sediului social
- Certificatul de înregistrare emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului
- Cartea de identitate a mijlocului de transport
- Buletin/carte identitate a delegatului/împuternicitului
- Delegație/împuternicire
- Orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute

ACTE NECESARE PENTRU DEPUNEREA RAPORTULUI DE EVALUARE
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice completată
- Raport de evaluare însoțit de recipisa ANEVAR

ACTE NECESARE:
- Cerere tip pentru comunicarea actelor administrative fiscale prin mijloace electronice
- C.U.I.
- C.I.
Pentru încetarea comunicării actelor administrative fiscale prin mijloace electronice, completați și transmiteți Cerere tip pentru încetarea comunicării actelor administrative fiscale prin mijloace electronice

Completați și semnați documentele de mai sus, salvați-le, apoi depuneți-le ONLINE. Puteți face asta cu ajutorul Adobe Acrobat Reader sau imprimând apoi scanând cererile/declarațiile completate.