Examen de promovare în grad profesional pentru funcționarii publici

Primăria Municipiului Medgidia organizează examen de promovare în grad profesional pentru funcționarii publici care îndeplinesc condițiile de promovare din cadrul aparatului propriu, în conformitate cu prevederile art. 476 – art. 479 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, coroborate cu prevederile HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, în data de 07.04.2022, la sediul din strada Decebal, nr. 35.

Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut, funcționarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  1. să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcției publice din care promovează;
  2. să fi obținut cel puțin calificativul “bine” la evaluarea performanțelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
  3. să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile prezentului cod.

 

Birou Proiecte
Bibliografia:

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Hotărârea nr. 398 din 27 mai 2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013;
  6. Hotărârea nr. 399 din 27 mai 2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020;
  7. Ordonanța de Urgență nr. 40 din 23 septembrie 2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020;
  8. Ordonanța de Urgență nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora;
  9. Hotărârea nr. 907 din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice;

Tematica:

  1. Reglementări privind CAPITOLUL II Drepturile şi libertăţile fundamentale  din Constituția României;
  2. Reglementări privind Codul administrativ – Partea a VI a –Titlul I – Dispoziţii generale, Titlul II – Statutul funcționarilor publici;
  3. Reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirii și combaterii incitării la ură și discriminare;
  4. Reglementări privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi;
  5. Reglementări pentru stabilirea cadrului instituțional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013 – Capitolul I: Definiții;
  6. Reglementări privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020;
  7. Reglementări privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 – Capitolul I: Obiectul reglementat. Definiţii; Capitolul III: Contribuţia publică naţională; Capitolul IV: Prefinanţarea; Capitolul V: Rambursarea cheltuielilor eligibile/Mecanismul decontării cererilor de plată; Capitolul VI: Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor efectuate la nivelul programelor; Capitolul VII: Păstrarea documentelor, control, audit, nereguli; Capitolul VIII: Decizia de reziliere a contractului de finanţare;
  8. Reglementări privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora – Capitolul I:Dispoziţii generale, Secțiunea 1 – Domeniul de aplicare, Secțiunea 2 – Definirea unor termeni; Capitolul II: Activitatea de prevenire a neregulilor: Secțiunea 1- Reguli generale şi principii, Capitolul IV: Modalităţi de stingere a creanţelor rezultate din nereguli; Capitolul V: Contestarea titlurilor de creanţă emise pentru recuperarea sumelor plătite necuvenit ca urmare a unor nereguli: Secțiunea 1- Dispoziţii generale, Secțiunea 2- Soluţionarea contestaţiilor administrative împotriva titlurilor de  creanţe; Capitolul VIII Abateri şi sancţiuni
  9. Reglementări privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnicoeconomice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice – Capitolul I: Dispoziţii generale; Capitolul II: Nota conceptuală şi tema de proiectare: Secţiunea 3- Studiul de fezabilitate; Secţiunea 4 – Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii; Secţiunea 5 – Devizul general şi devizul pe obiect; Secţiunea 6 – Proiectul pentru autorizarea/desfiinţarea executării lucrărilor şi proiectul tehnic de execuţie; Anexa 6 – Metodologie privind elaborarea devizului generalşi a devizului pe obiect; Anexa 8 – Devizul obiectului, conţinut-cadru;

 

Compartiment Informatică

Bibliografia:

  1. Constituția României, republicată;
  2. O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. H.G. 195/2010 privind aprobarea Strategiei naționale e-România;
  4. O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
  5. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați.

Tematica:

  1. Constituția României, republicată – integral;
  2. O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Titlul I şi II ale părţii a VI-a;
  3. O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare – integral;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați – integral.
  5. H.G. 195/2010 privind aprobarea Strategiei naționale e-România- integral;

 

Compartiment Tehnic Investiții

Bibliografia:

  1. Constituţia României, republicată, integral;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  5. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construire, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  6. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  7. HG nr. 343/2017 pentru modificarea HG nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, integral.
  8. HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentațiilor tehnico economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice.

Tematica:

  1. reglementări privind funcţia publică;
  2. reglementări privind administraţia publică;
  3. reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminarea;
  4. reglementări privind activitatea de tehnic investiții.

 

Desfășurarea examenului:

Proba scrisă în data de 07.04.2022, ora 10.00.

Interviul – data și ora vor fi anunţate odată cu afişarea rezultatelor la proba scrisă, conform art. 56 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.

Locul organizării probei scrise: sediul Primăriei Municipiului Medgidia, str. Decebal nr. 35.

Dosarele de înscriere se depun în termen de 20 zile de la data afișării, respectiv 07.03.2022 – 28.03.2022 la secretariatul comisiei de concurs asigurat de doamna Badea Violeta – consilier superior – Serviciul Resurse Umane, SSM, care va conține în mod obligatoriu:

  1. formularul de înscriere;
  2. copie carnet de muncă sau adeverință eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
  3. copii de pe rapoartele de evaluare a performanțelor profesionale individuale pe ultimii doi ani.
  4. adeverința eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situației disciplinare a funcționarului public, în care se menționează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancțiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
  5. dovada obținerii numărului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecționare, seminare, conferințe, schimburi de experiență sau vizite de studiu, în condițiile legii, sau a urmării unei forme de perfecționare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate;

Selecția dosarelor de concurs are loc în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor, respectiv în perioada 29.03 2022 – 04.04.2022 și rezultatul acesteia se va afișa la sediul și pe pagina de internet a instituției.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoțite de documentele originale, care  se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.