Conform prevederilor H.G. nr. 741/12 octombrie 2016 pentru aprobarea Normelor tehnice și sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum și criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare și nivelul fondului de garantare, prestatorii de servicii funerare au obligația de a obține avizul consiliului local al unității administrativ-teritoriale în care își desfășoară activitatea.
Consiliul local eliberează avizul agentului economici care îndeplinește condițiile conform prevederilor Legii nr. 102/2014 și ale H.G. nr. 741/2016, cu modificările și completării ulterioare.
Avizul Consiliului Local al Municipiului Medgidia, se va elibera pentru fiecare punct de lucru aflat pe raza Municipiului Medgidia și va cuprinde următoarele documente:
- documente care atestă faptul că personalul angajat cu atribuții în prestarea de servicii, pregătirea cadavrului și efectuarea de îngrijiri mortuare are competențe specific necesare, conform normelor aprobate prin H.G. nr. 741/2016. Se exceptează de la cerința de competență speciafică persoanele care lucrează în contabilitate, agenți de marketing, șoferi, persoanele care execute/decorează monumente funerare sau comercializează obiecte funerare;
- dovada că prestatorul de servicii funerare are cel puțin 3 angajați, astfel:
- un tanatopractor cu diploma de absolvire a programului de formare teoretică și practică în urma căruia a obținut dreptul de liberă practică, în conformitate cu prezentele norme, angajat cu contract de muncă, cu dreptul de a complete și semna certificatul de îmbălsămare, conform formularului din anexa nr.3;
- minimum 2 persoane angajate cu normă întreagă, cu atribuții în efectuarea transportului decedatului;
- dovada că agenții economici nu au datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetului local;
- dovada că prestatorul de servicii funerarea are constituit fondul de garantare. Nivelul fondului de garantare se stabilește la nivelul contravalorii a cinci ajutoare de înmormântare, cu obligativitatea majorării acestuia în funcție de actualizarea anuală a cuantumului acestui ajutor și de realimentare în cazul plății de despăgubire. Constituie fond de garantare:
- suma depusă într-un cont special la banca la care operatorul economic are deschis contul curent;
- garanția bancară sau asigurarea de malpraxis încheiată la valoarea fondului de garantare stabilită prin hotărâre a Guvernului;
- dovada deținerii spațiului corespunzător pentru desfășurarea obiectului de activitate;
- autorizație sanitară de funcționare emisă de Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța;
- dovada că deține autovehicul/autovehicule pentru asistență funerară/transport mortuar conform anexei nr.2 din H.G. nr. 741/2016, precum și autorizația de transport local emis de către primărie, în baza legii nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare;
- contract cu firmă specializată pentru colectarea deșeurilor menajere și a deșeurilor rezultate din activitatea de îmbălsămare/tanatopraxie, asimilabile deșeurilor medicale.
Agenții economici care dețin autorizații de funcționare eliberate de către Primăria Municipiului Medgidia, conform H.C.L. nr. 15/10.02.2016 referitor la: aprobarea regulamentului de autorizare a activităţilor de producţie şi comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pe raza unităţii administrativ teritorială Medgidia, judeţul Constanţa sunt:
- S.C. NISFAT TRADING S.R.L. cu punct de lucru situat în Medgidia, str. Română, nr. 54B
2. S.C. PIETRASANTA S.R.L. cu punct de lucru situat în Medgidia, str. Lalelelor, nr. 9.