Concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie temporar vacante

În temeiul prevederilor art. II din Legea nr. 203/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID 19

 

 PRIMĂRIA MUNICIPIULUI MEDGIDIA organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcțiilor publice de execuţie temporar vacante, respectiv:

  • 1 post: CONSILIER JURIDIC CLASA I, GRAD PROFESIONAL DEBUTANT, BIROU JURIDIC cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore pe săptămână;
  • 1 post: CONSILIER CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR, BIROU PROIECTE cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 de ore pe săptămână;

 

Desfășurarea concursului:

– Proba scrisă în data de 01.09.2021, ora 10.00.

– Interviul – data și ora vor fi anunţate odată cu afişarea rezultatelor la proba scrisă, conform art. 56 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.

– Locul organizării probei scrise: sediul Primăriei Municipiului Medgidia, str. Decebal nr. 35.

– Dosarele de înscriere se depun, în termen de 8 zile de la data apariției anunțului, la sediul instituţiei, din str. Decebal nr. 35, în perioada 17.08.2021 – 24.08.2021, inclusiv.

– Selecția dosarelor de concurs are loc în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a dosarelor, respectiv în perioada 25.08.2021–26.08.2021 și rezultatul acesteia se va afișa la sediul și pe pagina de internet a instituției.

Relaţii suplimentare la secretarul comisiei de concurs, coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs: doamna Lazăr Marioara, consilier principal – Serviciul Resurse Umane SSM, adresă e-mail resurse-umane@primaria-medgidia.ro, tel.0241 812 300.

 

CONDIŢII DE PARTICIPARE LA CONCURSUL DE RECRUTARE PENTRU OCUPAREA FUNCŢIILOR PUBLICE DE EXECUŢIE TEMPORAR VACANTE

1 CONSILIER JURIDIC (ID 432166, CLASA I, GRAD PROFESIONAL DEBUTANT), BIROU JURIDIC:

– perioada de ocupare: determinată, cu normă întreagă;

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute la art. 465 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu excepția condiției de atestare a stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică;

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Drept.

– fără vechime în specialitatea studiilor.

 

2 CONSILIER (ID 386025, CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR), BIROU PROIECTE

– perioada de ocupare: determinată, cu normă întreagă;

– candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute la art. 465 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu excepția condiției de atestare a stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică;

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Construcții.

– vechime în specialitatea studiilor: minimum 7 ani, conform art. 468/alin. (1) lit. c).

 

 

 ACTE NECESARE ÎNSCRIERII LA CONCURSUL DE RECRUTARE PENTRU OCUPAREA UNOR FUNCŢII PUBLICE DE EXECUŢIE TEMPORAR VACANTE

1) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 611/2008; Formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 se pune la dispoziție candidaților, din oficiu, prin publicare pe pagina de internet în format deschis, editabil, în cadrul secțiunii dedicate publicității concursului, precum și la sediul instituției, Serviciul Resurse Umane, în format letric;

2) curriculum vitae, modelul comun european;

3) copia actului de identitate;

4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

5) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei; Adeverințele care au alt format decât cel prevăzut în anexa nr. 2D din H.G. nr. 611/2008, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor;

6) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului; Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.

7) cazierul judiciar; Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

 

Actele mai sus menționate se prezintă în copii legalizate sau copii însoțite de documente originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

 

BIBLIOGRAFIE

1 CONSILIER JURIDIC (CLASA I, GRAD PROFESIONAL DEBUTANT), BIROU JURIDIC:

Bibliografia:

  1. Constituţia României, republicată, integral.
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral.
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral.
  5. Legea nr. 554/2004, legea contenciosului administrativ actualizată, integral.
  6. Codul Civil din 2009, republicat, integral.
  7. Codul de Procedură Civilă, integral.

 

Tematica:
1. Reglementări privind funcția publică.
2. Reglementări privind administrația publică.
3. Reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și combaterea incitării la ură și discriminare.
4. Reglementări privind activitatea juridică.

 

*)Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susţinerii concursului inclusiv republicările, modificările şi completările acestora.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI

-Întocmește adrese către Judecătorie, Poliție și alte instituții cu care colaborează în vederea soluționării problemelor juridice din zona de responsabilitate;

-Întocmește referate, rapoarte și alte materiale supuse analizei Consiliului Local Medgidia sau Primarului Municipiului Medgidia, în vederea adoptării hotărârilor sau a emiterii dispozițiilor;

-Asigură sprijin juridic în cadrul procedurilor de achiziție publică pentru bunuri, servicii și lucrări conform legii, inclusiv avizare contracte și note justificative;

-Asigură sprijin juridic Direcției de Gestionare a Domeniului Public și Privat în vederea redactării de contracte de închiriere/concesiune etc., ca urmare a adoptării de către Consiliul Local Medgidia a unei Hotărâri în acest sens;

-Îndeplinește orice alte sarcini prevăzute de lege sau dispuse de conducere, în legătură cu domeniul de activitate;

-Propune măsuri pentru raționalizarea activității din birou, simplificând evidența și sporirea operativității în furnizarea informațiilor specifice;

-Răspunde de respectarea normelor de conduită și deontologie în raporturile cu terții;

-Păstrează confidențialitatea datelor și informațiilor care, potrivit legii, constituie secret de serviciu și/sau nu pot fi furnizate terților;

-Rezolvă corespondența repartizată de șeful ierarhic;

-Conlucrează cu alte servicii de specialitate din instituție pentru a obține sprijinul necesar în rezolvarea problemelor specifice, care au conexiuni cu activitatea acestora;

-Întocmește răspunsuri adreselor judecătorești referitoare la aplicarea Legii fondului funciar în vederea soluționării unor litigii;

-Urmărește evidența proceselor și  litigiilor în care unitatea este parte și urmărește obținerea titlurilor executorii pentru creanțele instituției;

-Urmărește apariția actelor normative și informează conducerea Primăriei asupra atribuțiilor ce decurg din acestea;

-Răspunde de legalitatea actelor întocmite și de controlul legalității actelor întocmite de către alte compartimente;

-Arhivează propriile acte, respectiv corespondența, dosarele de la instanțele de judecată, întocmind procesul-verbal pe care îl predă la arhivă;

-Ține evidența persoanelor care efectuează muncă în folosul comunității conform Legii nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal și a procedurii interne;

-Respectă normele și îndatorilile prevăzute în Codul Administrativ;

-Respectă prevederile Codului de conduită a funcționarilor publici;

-Îndeplinește orice alte sarcini, care nu sunt cuprinse în fișa de post, în funcție de solictările conducerii primăriei, participând și la rezolvarea unor cereri venite de la alte compartimente din cadrul instituției privind sesizări, verificări, reclamații, proiecte;

-Prezentele sarcini nu sunt limitate, ele vor fi completate cu alte dispoziții scrise/verbale ale șefului ierarhic;

-Îi este interzis să solicite sau să accepte, direct sau indirect, pentru ea însăși sau pentru alte persoane, în considerarea funcției sale, daruri sau alte avantaje;

-Respectă codul de conduită și regulamentul intern al unității;

-Respectă cerințele Sistemului de management al calității în Primăria Medgidia;

-Respectă atribuțiile pe linie de sănătate și securitate în muncă.

 

2 CONSILIER (CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR), BIROU PROIECTE

Bibliografia:

  1. Constituţia României, republicată, integral.
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, integral.
  3. O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, integral.
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, integral.
  5. Hotărârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentațiilor tehnico economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, integral.
  6. Hotărârea nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, integral.

Tematica:
1. Reglementări privind funcția publică.
2. Reglementări privind administrația publică.
3. Reglementări privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, prevenirea și combaterea incitării la ură și discriminare.
4. Reglementări privind activitatea pentru obținerea și utilizarea fondurilor europene și a fondurilor publice naționale.

 

*)Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susţinerii concursului inclusiv republicările, modificările şi completările acestora.

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI

  1. Monitorizează și identifică surse de finanțare ale programelor cu finanțare guvernamentală și europeană;
  2. Participă la întocmirea de cereri de finanțare pentru obiectivele municipiului Medgidia pentru care se identifică o sursă de finanțare;
  3. Asigură implementarea şi monitorizarea implementării proiectelor privind utilizarea eficientă, efectivă şi transparentă a fondurilor din care acestea se finanţează;
  4. Primește corespondența, formulează și transmite răspunsurile la corespondența ce i-a fost repartizată;
  5. Participă la evenimentele specifice proiectelor aflate în implementare și la cursurile de instruire care prezintă importanță pentru activitatea curentă;
  6. Îndeplinește atribuțiile menționate în fișa postului specifică proiectului din care face parte;
  7. Asigură transmiterea instrucțiunilor și a procedurilor de implementare emise în cadrul Programelor de finanțare către toți membrii echipei de proiect;
  8. Păstrează și arhivează pentru fiecare activitate în forma originală sau versiuni certificate, conforme cu originalele, pe suporturi de date acceptate şi în condiţii corespunzătoare, toate documentele generate de activitățile proiectelor;
  9. Elaborează, în colaborare cu celelalte structuri funcţionale din cadrul aparatului propriu al instituției, rapoarte de specialitate privind proiectele de hotărâre;
  10. Participă la întocmirea bugetelor proiectelor și la verificarea corectitudinii cheltuielilor încadrate și efectuate conform fiecărei linii bugetare a proiectelor de investiţii;
  11. Participă la cursurile de instruire care prezintă importanță pentru activitatea curentă;
  12. Peroanei îi este interzis să solicite sau să accepte, direct sau indirect, pentru ea însăși sau pentru alte persoane, în considerarea funcției sale, daruri sau avantaje;
  13. Nu paraseste locul de munca cu documente de serviciu si /sau alte bunuri aparținând institutiei, decat in acele situatii in care scopul este de a îndeplini o sarcină de serviciu, conform atribuțiilor stabilite prin fișa postului și numai cu aprobarea șefului ierarhic superior;
  14. Respectă cerințele Sistemului de management integrat (ISO 9001/2008, ISO 14001/2005, OHSAS 18001/2008) în Primăria Medgidia;
  15. Îndeplinește în condiţiile legii orice alte atribuții stabilite de către primarul municipiului Medgidia și trasate de superiorii ierarhici cu respectarea prevederile art. 437 și art. 438 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
  16. Respectă dispozițiile Regulamentului European nr. 679/2016 și a Legii nr. 190 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date;
  17. respectă prevederile Legii nr. 319/2006 – Legea securităţii şi sănătăţii în muncă.

 

Formular de inscriere